Het begin van de 'vakantie' - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu Het begin van de 'vakantie' - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

Het begin van de 'vakantie'

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het begin van de garden route, maar het einde van de campus… Bij het idee moet ik alweer even een traan weghalen (of zeg maar tranen), het is zo fantastisch hier geweest, met alle weekendjes we, onze projecten en alle lieve en inspirerende mensen die ik heb leren kennen.

Na Lesotho en Drakensbergen zijn we thuis gebleven, school eiste nu onze aandacht en met veel plezier hebben Ruth, Linda, Kerstin en ik ons project afgesloten met een prachtig afscheidsfeestje waar de kinderen geen genoeg van kregen (denk aan; chips, muziek, spelletjes, limonade en als klapper broodje knakworst). Met een mooi groente tuintje als eind project, namen we afscheid van al die lieve kinderen en begeleiders, verschrikkelijk! Zo dubbel omdat je de kindjes achter laat en jij weer terug gaat naar je oude vertrouwde leventje. Toch hebben we ze veel lessen kunnen mee geven over hygiëne, gezondheid en hun lichaam. Ik kan niet wachten om ons project aan papa en mama te laten zien!

Onze eindpresentatie over het project ging erg goed, ook onze assignments en de individuele assignments zijn allemaal ingeleverd afgelopen week. Een week van theorie! En ik denk van alle plotselinge drukte ( ;) ) ben ik nog even ziek geweest, maar ach, opstaan en door gaan! Even een paar dagen slapen doet wonderen bij mij.

Dit weekend hebben we winterkamp gehad, het project waar ontzettend veel mensen aan hebben mee geholpen door ons te sponsoren. We hebben een fantastisch weekend weten neer te zetten voor de 30 kindjes. Met braais, spellen, heeeel veel cadeautjes en wat geëindigd is met wat ze zelf zeggen; ‘mijn droom is uitgekomen’.

Papa en mama zijn nu ongeveer een week in Zuid Afrika, waar ze ontzettend genieten. Door wat er de afgelopen dagen gebeurd is wil ik ze heel graag een knuffel geven, op dat soort momenten heb je gewoon je pappie en mammie nodig. Het zijn een aantal zwarte dagen op de campus geweest, een lieve mede student met een prachtige persoonlijkheid is komen te overlijden. Over de details wil ik liever niet praten, dat doe ik graag met de mensen die dichtbij mij staan als ik thuis thuis ben, ik hoop dat jullie dat zullen begrijpen. Er is hier veel verdriet en dat delen we met de familie. Samen met alle studenten op de campus hebben we dinsdagochtend een herdenkingsdienst gehad, wat een prachtig afscheid is van lieve Jurrien.

Helaas net van mijn lieve vriendinnetjes ‘afscheid’ genomen, die ik in Kaapstad en in Nederland weer zal zien. Was weer even huilen natuurlijk! Lieve schatten, bedankt voor alle mooie avonturen die we samen hebben beleefd, voor alle etentjes, drankjes, c’est la vietjes, mooie gesprekken en jullie smiles <3 Ik hou van jullie gekkies!

De garden route gaat beginnen, ben gezegend met nog zo’n mooi vooruitzicht!

  • 03 Juli 2014 - 14:43

    Hennie:

    Lieve meid geniet nog even van je twee weekjes vakantie met je vader en moeder, geniet er van. xxxx

  • 03 Juli 2014 - 15:22

    Oma En Opa Slierendregt:

    Lieve Anouk,
    We zijn heel blij met je verslag.
    Je bent bijna niet uit onze gedachten geweest.
    Nog veel plezier met je ouders tijdens de Gardenroute en straks weer oost west thuis best.
    Groetjes , knuffels en veel liefs.
    Tot ziens !

  • 06 Juli 2014 - 21:49

    Buurvrouw Lia:

    Hi Anouk,

    Wim en ik hebben je reisbelevenissen gelezen en je foto's bekeken. Indrukwekkend! Geniet er van en maak er samen met je ouders nog een mooie tijd van. Doe ze onze groeten.
    Met konijntje gaat het prima.
    Groeten, Wim en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8065

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 17 Juli 2014

Humanitarian in Zuid Afrika

30 Augustus 2012 - 11 November 2012

Avontuur op Bali

Landen bezocht: