Welkom in Afrika! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu Welkom in Afrika! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

Welkom in Afrika!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Welkom bij mijn reisblog, dit keer in Zuid Afrika! Niet te vergelijken met Bali, Indonesië. Ik betrap mezelf (en Marit) er op dat je dat elke keer weer doet, met vrijwel alles.
Inpakken van de koffer deed ik nu één dag van te voren, in plaats van 2 weken, dus dat ging een stuk beter en sneller. Op het vliegveld was ik alles weer even kwijt, aangezien afscheid toch niet mijn sterkste punt is.

Na een fijne vlucht (met stop in Dubai) kwamen we aan in Johannesburg waar we een nachtje doorbrachten. De volgende dag reden we naar Phalaborwa, waar we in een Bed & Breakfast zaten en heerlijk mochten genieten van Corina’s kookkunsten en Cees zijn safari’s.

We zitten in een cottage tegen over elkaar met daar tussen in een heerlijk zwembad, en met 35 graden kan dat zwembad nog wel eens een prioriteit worden!
Op dinsdag mochten we de wekker om 04:25 zetten om naar het Krugerpark te gaan, samen met Stanley; onze gids, hadden we een 7 uurs safari met een heerlijke lunch in een restaurantje omgeven door prachtige natuur. Onderweg was ik als een kind, minuten zoeken naar dieren (met een zaklamp, want om half 6 komt de zon op) en dan als je er één vindt, bijna een meter in de lucht schieten! We zagen onder andere een luipaard die ons verwelkomde, wat zeer zeldzaam is, héél veel impala’s (herten), hyena’s, olifanten met jonkies, antilopen, buffels, zebra’s en waar ik héél erg blij van werd: 10 giraffes midden op de weg. Echt een prachtige ervaring.

Met Cees hebben we de Panorama route gereden de dag erna; watervallen, prachtige uitzichten en mooie rivieren. Ik kan niet uitleggen hoe mooi dat is! Moholoholo (oefen daar maar even op) was ook erg interessant, een soort opvanghuis voor gewonde dieren zoals cheetahs, leeuwen en adelaren/gieren.

De laatste dag mochten we genieten van het gebruikelijke braaien hier in zuid afrika, met steak en boerewors (LEKKER). Dat houden we er in!
Nu zit ik weer in het hotel van Johannesburg, gekomen met een piepklein vliegtuigje met 29 zitplaatsen en enorme turbulentie! Morgen gaan we richting de campus in Port Alfred, waar we de projecten mogen kiezen en waar we aan het werk gaan, dit was dus een echte vakantie en maandag begint het echte werk!

De natuur is hier werkelijk prachtig en de mensen zijn erg gastvrij, wat je wel merkt is echt het verschil tussen arm en rijk helaas. Het is nog een vrij kort verhaaltje, maar over een aantal dagen komt er wel weer een nieuwe met nieuwe ervaringen!

Baie Dankie (Dankjewel in zuid Afrikaans)!

• 03 Mei 2014 - 18:58

Hanny Fransen:

Leuk Anouk dat we via jou horen hoe het allemaal gaat met jullie. Heel veelplezier

• 03 Mei 2014 - 20:10

Bianca:

Super leuk om te lezen en volgen ga ik zeker doen.....veel plezier lieve Anouk .geniet van alles om je heen.

• 04 Mei 2014 - 11:28

Jeanne:

Enig Anouk!Ik ga je weer volgen(je verteld ook zo leuk).Wees voorzichtig ,en het genieten zal wel lukken .

• 07 Mei 2014 - 19:53

Joke En Rob V D Klundert:

Anouk, fijn om te lezen dat je geniet,vooral blijven doen in dat baaie mooie land.!
    Mooie foto's en we kijken uit maar het volgende verslag.xxx van Rob en Joke v d Klundert

• 10 Mei 2014 - 00:45

Marko Slierendregt:

Hey zussie, ik heb net pas je prachtige verhaal gelezen. Een week later ofzo, maar wat een verhaal. Wat jij, en uiteraard je meissies daar allemaal meemaken, maken sommigen in hun hele leven niet mee ;)
    Kan je dus maar één ding zeggen, geniet ervan!
    Spreek je snel weer even op Skype! Xxx je broertje